الانتيم Alanteem
مرحبا بك عزيزي الزائر/عزيزتى الزائرة . المرجوا منك أن تعرّف بنفسك و تدخل المنتدى معنا. إن لم يكن لديك حساب بعد, نتشرف بدعوتك للتتسجيل معنا وتكن ضمن اسرة منتديات انتيمك
شكرا وردة
إدارة المنتدى

الانتيم Alanteem

User-Agent: *
 
الرئيسيةAntemk.net عالمس .و .جبحـثالتسجيلدخولمكتبة الصور

شاطر | 
 

 غمش عينيك واحلم : مصر بعد سنة 2050

استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي اذهب الى الأسفل 
كاتب الموضوعرسالة
احلى انتيم
صاحب مميز
صاحب مميز


تاريخ التسجيل : 28/03/2009
المساهمات : 85
نقاط : 2980
التقييم : 1
الإحالة : الصدفة
العمل : كاتب
عنوانك : قلب حبيب

بطاقة الشخصية
الوطن: انتيمك انتيمك
sms المنتدى sms المنتدى:

مُساهمةموضوع: غمش عينيك واحلم : مصر بعد سنة 2050   17/05/09, 12:22 pm

انسو بقى شوية طوابير العيش . . . وانكم متخرجين من 5 سنين ومش لاقين شغل مناسب . . . والفساد . . . والعبارة . . . وكل الكلام ده . . .
وغـمــض عـيـنــيـــك واحـلــم بمـصــر كمان 50 سنة ياترى حالها هايبقى ايه

farao sunny
--------------------------

سنة 2055: اليابان تحتفل بإنجاز أضخم صفقة لشراء أجهزة كمبيوتر من مصر بعد نقاش حاد في البرلمان المصري لمدة ثلاثة أشهر

سنة 2056: أزمة دبلوماسية تنشب بين مصر وفرنسا بسبب سيجارة ألقاها سائح فرنسي في الشارع في أشهر المنتجعات السياحية المصرية وفرنسا تعرض تعويضات مالية .

سنة 2057: مصر تهدد بطرد الطلبة الكنديين الدارسين في الجامعات المصرية - بسبب قيام طالب كندي في مرحلة الدكتوراة بسرقة بحث علمي من أحد طلبة
البكارلوريوس المصريين.

سنة 2058: مصر تنتهي من بناء أضخم مركز تسوق(مول) في العالم وذلك في مدينة بلبيس ، حيث أنشئ على أرض بمساحة 1957 فدان و جراجات تتسع (36,000) سيارة من الحجم الكبير .

سنة 2060: مصر تحرز المركز الثاني في بطولة كاس العالم لكرة القدم والتي أقيمت في المنيا بعد خسارتها أمام المنتخب الأفغاني.

سنة 2061: مسيرات عارمة تجوب مختلف المدن المصرية احتجاجاً على منع استخدام السيارات العاملة على الصخر الزيتي داخل مرافق بلبيس مول .

سنة 2063: فيلم أميركي يفوز لأول مرة بجائزة مهرجان طنطا السينمائي الدولي بعد أن كانت حكراً على الأفلام الصومالية.

سنة 2065: مصر تستخـدم حق الفيتـو في مجلس الأ من الدولي ضد قرار يسمح للصين بكسر احتكار مصر لتجارة السيارات في افريقيا و آسيا واوروبا

سنة2066: الفتاة المصرية جمالات فرغلي دبوس من محافظة الفيوم تفوز بلقـب ملكة جمال الكون بدون منازع

سنة 2067: العالم المصري (خالد ابوطاقية) يفوز بجائزة نوبل في الفيزياء عن اختراعه (شيشه) تعمل بالطاقة الشمسية طوابير من الشبان الكنديين والامريكان امام السفارة المصرية لتقديم طلبات الهجرة




ايه رايكم . . . حاجات كلها حلوة والبلد جميلة بس...اصحى بقى يا مصري دي كلها اوهام واسمع الخبر الاكيد






سنة 2070: هيثم جمال مبارك يرشح نفسه لفترة رئاسية عاشرة . . . ونائب من جماعة الاصدقاء المسلمين يطالب بالتحقق في شبهة فساد في صفقة شراء تامر محمد أحمد عز لقناة السويس

اتعفرت خالص
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
nano
مشرفة ضيف فى ورطة
مشرفة ضيف فى ورطة


تاريخ التسجيل : 05/08/2008
المساهمات : 1265
نقاط : 3222
التقييم : 5
الإحالة : سكيتر
العمل : طالبة
عنوانك : البيت

بطاقة الشخصية
الوطن: مصرى مصرى
sms المنتدى sms المنتدى:

مُساهمةموضوع: رد: غمش عينيك واحلم : مصر بعد سنة 2050   18/05/09, 08:13 am

هههههههههههههههههههه
حلوة الحتة الاخيرة
بس اسمعنى انت بقى
اصلا فى اكتشاف اللى يقولك الكون هينتهى سنة 2032
واللى يفتى ويقول غير كدة
المهم انا مش هغمض عينى لان لو غمضت وحلمت بمصر
اممممممم احتمال مالقيش اسم مصر والاقيه اتباع !!!
تسلم ايدك عالموضوع
تقبل مرورى
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو http://antemk.mam9.com
K@po
انتيمنا
انتيمنا


تاريخ التسجيل : 10/05/2008
المساهمات : 1907
نقاط : 3625
التقييم : 12
العمل : طالب جامعي
عنوانك : اسيوط

بطاقة الشخصية
الوطن: انتيمك انتيمك
sms المنتدى sms المنتدى:

مُساهمةموضوع: رد: غمش عينيك واحلم : مصر بعد سنة 2050   18/05/09, 10:53 am

اخبار جميلة بس مستحيلة في نفس الوقت
وال ع رائ المثل اللي بيقول .. (الجواب باين من عنوانه )
لما الواحد مننا بيستني السنة اللي بتخلص في دراسته ..تعتقد علشان ايه ..هل مثلا علشان يحاول يعمل حاجة جميلة في بلده ..ولا علشان يحاول يحقق حاجة جميلة تفيد البلد وتفيد الكل ...لا بالعكس ..بيستني يخلص السنة علشان يسافر ويسيب البلد وده احساس اي شاب في مصر ...يبقي يا تري مين هيبقي في مصر علشان يعمل اصلاحه .ولا علشان يغير فيها ...لو فيها الحاجات بجد اللي بنسافر بره علشانة والحاجات دي موجودة فعلا في مصر .هتلاقي بجد مصر اجمل من كده بكتير ..
لان الخير اساسا في شبابها .
بعيدا عن الحاجت الترفيهية اللي في الموضوع وعن الحاجات الترفيهة اللي ممكن تحصل
يسلمو ايديك ع المجهود الرائع يا احلي انتيم
واسف اني يمكن خرجت شوية بره التوبيك بس هو ده الواقع اللي بنعيشه لان الحاجات اللي انت بتتكلم عنها مش هتحصل وتتحقق فعلا غير لما يبقي في حد لسه عايش في مصر اساسا
تقبل خالص تحيتي وتقديري

_________________

الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
احلى انتيم
صاحب مميز
صاحب مميز


تاريخ التسجيل : 28/03/2009
المساهمات : 85
نقاط : 2980
التقييم : 1
الإحالة : الصدفة
العمل : كاتب
عنوانك : قلب حبيب

بطاقة الشخصية
الوطن: انتيمك انتيمك
sms المنتدى sms المنتدى:

مُساهمةموضوع: رد: غمش عينيك واحلم : مصر بعد سنة 2050   19/07/09, 11:26 am

نانو ... و كابو

باشكركم اوى على المرور والرد الجميل

ولان كل حد فيكم بص نظرة متشائمة .. بس مكن حالنا هوه اللى خلاكم كده
للدرجة اللى خلت نانو تقول يمكن الاقى اسم مصر اتباع .. وكابو يقوول الجواب باين من عنوانه
وخلى كل حد فى مصر مبيحلمش باى امل


منورين فى التوبيك واشكركوا على الرد

_________________
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
كريم حسان
مشرف عن العشق والهوى
مشرف عن العشق والهوى


تاريخ التسجيل : 08/09/2008
المساهمات : 1471
نقاط : 3586
التقييم : 6
الإحالة : سكيتر
العمل : طالب
عنوانك : مصر

بطاقة الشخصية
الوطن: مصرى مصرى
sms المنتدى sms المنتدى:

مُساهمةموضوع: رد: غمش عينيك واحلم : مصر بعد سنة 2050   19/07/09, 11:41 am


احلى انتيم

موضوع مميز جدااااا

وبجد اخبار فى اعتقادى شبه مستحيله

وبعيد عن النظره المتشائمه الى فى الشباب وانا اولهم

بس بجد مافيش اى بوادر امل اننا ممكن نبقى احسن

كل يوم نسمع عن المسؤل الفلانى بيقول اننا عندنا استثمارات كتير

و حققنا فائض فى الميزانيه وان الازمه العالميه مأثرتش على مصر

يعنى بعد كلام الاوهام الى اتقال ده مستنى من الشباب انه يعمل ايه

وبعدين مش جايز تيجى سنه 2050 نلاقى مصر نقولها مثلا ولا دخلوها

تبع الخطط الاسرائيليه التوسيعيه للمسطوطنات اليهوديه

على العموم حتى الان كله فى العلم الغيب

وانا بجد اتمنى انى اشوف مصر احسن

بس ياترى هعيش و هشوف اليوم ده الله اعلم

مرسى كتير ليك على الموضوع المميز
تقبل خالص تحياتى

_________________

الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
 
غمش عينيك واحلم : مصر بعد سنة 2050
استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي الرجوع الى أعلى الصفحة 
صفحة 1 من اصل 1
 مواضيع مماثلة
-
» (( أخبار 2050 ))؟؟؟؟؟
» رساله من 2050

صلاحيات هذا المنتدى:لاتستطيع الرد على المواضيع في هذا المنتدى
الانتيم Alanteem :: 

@ إبداعات انتيمك @ :: ناقد وروش طحن

-
انتقل الى: